Prinsen börjar bli stor

Snart är det Juni o vi har tills nu haft underbart väder med värme o sol. Idag lyser solen, men det är kallt. Bara ca 16 grader.. Känns inte okej, man undrar ju då hur det blir på semestern, semestern som ska bli den bästa hittills. Det är vi värda efter att vi spenderade hela förra sommarn på sjukhus (under jorden dessutom).
V 28 blir det Öland i stuga, jag har själv faktiskt aldrig varit på öland så det ska bli kul.
V 29 blir det att åka till Göteborg och vidare ut till skärgården och Knarrholmen, mmm..
Sedan får vi se vad som händer, helgerna innan semsetern blir väl lite High Chaparal och Borås djurpark.
Nu när det varit sånt underbart väder har vi mestadels varit ute, det har inte blivit mkt städat här hemma kna jag säga, men det ser rätt okej ut ändå, vi har ju som sagt inte varit hemma så mkt. o Nu blir det inte heller så mkt med det där o städa för nu är ryggen paj. O det är lite av en katastrof när man är föräldraledig till en liten, som inte kan göra så mkt själv. Men men, har iaf en tid bokad hos kiropraktorn på fredag o sen är man pank, tur att jag hunnit köpa studentpresent redan ;). Min fina syster tar ju studenten nu efter tre år på Naturvetenskapligalinjen. Och hon klarade det, men det trodde vi inget annat, o hon vet själv att hon kan  bara hon vill. Så nu hoppas vi på kanon väder, eller åtminstone inget regn.
Villeman mår förövringt bra, han växer och har nu snart 5 tänder, 3 st kom/kommer nu samtidigt, men vi vet ju allaredan att han kan ha lite bråttom ibland.
Detta avslutar vi med lite bilder på prinsen som börjar bli stor.
Kolla kolla.. Han reser sig själv..
/Manda

Maj

Nu är det maj. Men det märks knappt. Det va jätte fint o skönt väder i börjar, o jag begär verkligen inte att det ska vara sommar värme varje dag utan ett moln på himlen. Men det är verkligen för kallt för att vara maj nu. Knappt 10 grader, molnigt och blåsigt..
Den nya vagnen funkar hur bra som helst, men Ville tycker inte alltid att det är jätte roligt att sitta i vagnen, han vill gärna gå själv tror jag, haha. När man håller i han shänder o låter honom gå framåt med små stapplande steg så stannar han ibland o försöker ta bort ens händer, hihi, så söt.. Balansen är ju inte den bästa ännu men han har börjat att försöka resa sig upp, dock försöker han inte utmed soffa och bord o så utan mitt på golvet. haha..
Nu på lördag blir det Liseberg, bussresa, entre och åkpass för 250 kr. Som hittat tyckte vi. Bra att vara med i facket säger jag ju. :-). Så jag hoppas verkligen på okej väder, måste inte va 20+ och strålande solsken, men det skulle inte heller skada.
Ja ja... Ville växer fort nu, 70 cm och 8380. Just nu är det på längden det händer mest.
/Manda

RSS 2.0