Jan. 31, 2013

Ligger i sängen medans Villeman sover. Älskade unge, som jag saknar dig på veckorna.
Kribbe är uppe hos Max o myser. Max är idag i v 35+1 o väger 2345 gram. Han har de senaste dygnen varit mer svajjig än innan. Varför vet vi inte riktigt. Men han hb hade gått ner något så han fick lite blod. Kanske att det gör susen, hoppas det. Än så länge tränar Max ur cpapen 2h x 2/dygn. Hoppas kunna öka det så att vi blir av med den snart..

bilder















bilder




Rosenlund

Nu har snart två månader gått. O Max han växer. så nu vet ni alla det som prioriterar annat.


Idag va vi o badade. Ville tyckte om det, men det va lite kallt i vattnet.

Berg och dalbana..

Som ni alla säkert förstår o vissa vet så är denna tid här som en berg och dalbana.
I måndags gjordes ett ultraljud på Max hjärna. Det gjordes för att kolla så att han hade slutat "läcka" ryggmärgsvätska där så att man kan sluta att mäta hans huvud två gånger i veckan o istället bara göra det en gång/vecka. Just det såg fint ut. Men man kunde istället se att han hade fått en hjärnblödning. Det va dock en grad 1 (det finns 4) o då oxå den minsta o det brukar inte ha någon betydelse. Men man kan aldrig veta förens senare utan bara hoppas. Så Max har än så länge varit med om mycket, mycket mer än sin storebror. Det som "fattas" är att han skulle få förändringar på ögonen. Alltså det som kallas för ROP. Än så länge ser det bra ut, men det är ganska vanligt att det blir lite förändringar som sedan går tillbaka.


Stevie Wonder är som ni alla säkert vet blind.
Han föddes i vecka 34 o fick ROP vilket man på den tiden inte kunde behandla och horhinnan faller då bort o man blir blind.

Jan. 13, 2013

Idag har jag i princip bara gråtit. Faktiskt så har det varit lite skönt. Att bli av med lite känslor. Men det är lite konstigt hur dagarna kan va så olika. Snacka om att vakna på olika sidor.



Men har även varit en liten sväng på Ikea. Så nu har jag ett skönt täcke äntligen.



Max mår bra. 1690 gram..

Jan. 13, 2013

Vaknade upp efter en natt full av drömmar. Vaknade upp utan krafter o ett lågt humör. Ledsen o besviken. Det känns..

Jan. 12, 2013

Tillbaka i Jönköping igen.
Halvvägs hit stannade jag o försökte fixa torkarna till de bättre. Satte mig i bilen igen o kunde inte häjda mig. Där sätt jag i bilen på en p- ficka nånstans mellan Gislaved(Ville) och Jönköping(Max) o grät. Vill inte ha det såhär.

Jan. 11, 2013

En ledsen o trött mamma är inte alltid den bästa mamma. Men jag försöker alltid att göra mitt yttersta.




De få tillfällen vi får nu behöver jag
dig vid min sida.

Jan. 10, 2013

Sitter i detta nu o bara väntar. Väntar på läkaren för att höra vad de ska göra härnäst.. De gjorde ett nytt ultraljud på Max hjärta idag.
Vi får se vad dom säger. Dessutom, trotts att Max va kvar längre i magen än sin storebror så kanske hans bpd är lite värre. O det förmodligen pga de infektioner han fick :-(.
Urträningen av cpapen går bra. Men syrabasen (där kan man se hur han vädrar ur koldioxiden) va något högre än vad han haft innan. Dock är syrabasen ett prov som visar hur det är "precis nu" o stunden innan bytte jag Blöja på Max o han sträckte på sig o spände sig en del. Testa själv att sträcka på dig så kanske du märker att du inte andas då. Vilket betyder att man då inte heller vädrar ur lungorna..
Men men. Vi får se vad som sägs.
Senare idag kommer resten. Skönt.

Jan. 08, 2013

Max ligger just nu o sover gott i sin nya säng (där de dessutom redan kunnat sänka temperaturen på madrassen). O han va utan sin cpap i 40 min innan o vid endast ett tillfälle glömde han bort att andas lite.
Imon är det dags för ögon undersökning nr 2.


O jag måste ringa f-kassan då jag tycker att mina pengar dröjer lite..

En riktigt Skit jobbig dag i huvudet

Efter en riktigt emotionell Skit dag så är jag sjukt trött med svullna ögon..

Max har fått blod idag o mår väl okej.. lite svajig som man kallar det här o kanske lite mer syrgas. Hoppas blodet gör nytta snart. Cpap urträningen har därför fått vänta lite förutom då han vägs.


Jan. 07, 2013

Kasta Skit på någon annan istället. Jag försöker bara ta mig igenom detta IGEN..

Jan. 06, 2013

Dream
Hope
Wish
Believe

Jan. 06, 2013

1520 gram idag.. Max mår väldigt bra han.. sista dosen med antibiotika ikväll o sedan tar man bort den där infarten. Nya prover imon. Får se om han behöver lite blod bla.. 32 gram mat x8.. får se om det ökas för han är så hungrig o ivrig vid varje mål..


Det är sjukt jobbigt att vara här igen. Nästan pinsamt. O mitt samvete är rätt kasst. men men

Jan. 04, 2013

Max Johan Petteri Ahlqvist, ikväll är det en månad sen du kom med stormfart till denna världen. Den första tiden gick bra. Men vi märkte tidigt att detta är en känslig liten kille. O så kom infektionerna o du blev väldigt sjuk. Du orkade inte mycket. Det har varit en tuff månad. Vi älskar dig!








gott nytt stressat år

Att hinna med allt man vill är inte lätt.. Man vill pumpa, man vill umgås med båda barnen, man vill vila, man vill laga och äta mat, man vill umgås med sin kärlek, man vill samtala med vänner o familj hemifrån och så ska man sova. Tiden är verkligen knapp.. Och man blir lätt stressad. Man undrar vad personalen tänker när man bara är korta o kanske få gånger inne hos Max trotts att man bor på samma avdelning..



1390 gram :-)

RSS 2.0