Liseberg

Det har varit en relativt bra vecka som varit. Trotts ganska dåligt väder till en början..
I början av veckan har vi inte gjort så mkt, försökt tagit oss ut på promenader, men det har inte varit någon hit.
I lördags tidigt bar det iväg till Göteborg, eller tidigt o tidigt, vi åkte från gislaved vid nio, men det är ju då vi brukar gå upp hehe. Vi träffade släkt över mat o fika, sen spenderade vi eftermiddag kväll på Liseberg, o vi hade tur med vädret, inget regn o ingen blåst. Men mega mkt folk. Men det va en riktigt bra dag, Ville låg o sova i vagnen mesta dls av tiden inne på Liseberg :). Han vaknade strax innan vi skulle åka o fick titta på alla lampor som han blev väldigt imponerad av. Stora ögon vart det. Hela dageb va jätte bra o hur mysig som helst, trotts trängsel.. :)
Igår söndag blev det en promenad i det underbara vädret med kallt o lite vit mark. Precis så det ska vara :).
Eftermiddagen blev dock lite annorlunda. Ville skrek konstant i tre timmar o ville inte äta. Vi ringde då till barnakuten i Jönköping, o hon tyckte att vi kunde komma in. Öroninflammation o kåvepenin blev det. O ipren fick vi med oss, o nu äter han igen. Dock gråter han en del fortfarande. Men det går nog över.
Annars är allt bara bra med oss.
God natt..
/Manda

Trevlig helg

Det är jätte roligt med kommentarer här på bloggen, det uppskattas verkligen!
Idag har vi inte gjort mkt alls. Myst..
Är jätte trött, sover dåligt på nätterna, o Ville är pigg som sover bra pånätterna, men skönt det iaf :)
Imon ska vi iväg till göteborg, om regnet håller sig borta, träffa släkt o en runda på liseberg, ska ju vara snö nu egentligen, men vädergudarna tycker inte som jag, o som många andra.. Men men..
/Manda

Time will............. do what?

Jag är besviken.. o lite ledsen..

Till Anonym

Hej du Anonym..
Fick en kommentar av dig idag.
O det är såhär att Ville, den lilla bebis du kallade för "fett äckligt sär unge".
Han föddes fyra månader för tidigt vilket är precis på gränsen för att man överlever o behövde till en början hjälp med mkt.
På bilden till det inlägg du kommenterade så ser han inte rikigt ut som en vanlig bebis, men det är för det första för at han är väldigt liten, han har en upptryckt näsa eftersom han har andningshjälp i form av CPAP, o huvudet är lite plattare för att han luggit på på sidorna i kuvös o säng i inte i magen. Så huvudet HADE en lite annan form.
Så va det med det.
Han hade väldigt tur o klarade sig o är idag som vilken bebis som helst..

fy fan..

KommentarTid
Anonym om BPD och ROP..:
Fett äckligt sär unge
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 90.129.22.162
11 December, 16:58
Detta fick jag idag. Fy fan säger jag bara.
Vilka ungar det finns. Hoppas verkligen att det va en riktig snorunge som skrivit detta för att han/hon inte vet bättre.
För är det en vuxen så finns det inga ord. Fy fan va arg man blir på sånt här fastän man egentligen inte ska bry sig om såna helt meninsgslösa kommentarer. O det finns såna fegisar som skriver det o inte skriver vem det är osv. Suck suck suck. Jag tar inte åt mig men jag lägger ändå upp det här för att ni ska få se vem som är vem egentligen..
Idag har vi varit hos Villes mummi o ukki o ätit middag, på plats fanns även Farbror Toni med familjen Lisa o kusin Joel, o så faster Janina. Gott o trevligt o roligt o allt det där.
Ville är super gnällig, sover dåligt, rastlös o bits, hoppas verkligen att det är en tand o att det är över snart, inte bara för att de är jobbigt för oss, måste va jätte jobbigt för Ville. Stackars liten.
Nu snart blir det lite mys innan den stora åker o jobbar. Åh vad jag önskar att han alltid kunde va hemma, men det går ju inte. :)
/Manda

Acceptera mera

Jag förstår att ni som läser kanske kan bli lite irriterade, som min syster tex..
Men det handlar inte om att jag inte är glad over det jag har.
Jag älskar ju Ville, över allt annat.
Men när han kom så todogt så miste jag även något. Graviditeten.
O jag ska inte hålla under stolen med hur hårt det tog på mig. Det gör ont när jag tänker på det.
Men oftast räcker det att titta på Ville så är det borta, för stunden.
Detta är något som jag måste få bearbeta i min egna takt.
Det måste ni alla acceptera. Även om ni inte förtår hur man kan sörja en graviditet så MÅSTE ni acceptera.
Bloggen kom i början till då jag behövde skriva av mig o för att folk hemma kunde läsa om hur det gick för Ville o oss. Nu har den nästan mer blivit som en dagbok där jag skriver om det som finns i mina tanker just den stunden o just den dagen..
Denna morgon började jag o Ville med varsin tallrik med gröt o en disney film, närmare bestämt Lejonkungen :-).
Ville o bästaste moster.
/Manda

Snälla sluta, jag ber..

Jag kan inte låta bli att tänka. Jag kan inte låta bli att undra.
Varför fick jag ett sjukt barn, varför fick jag gå igenom allt detta, varför kunde inte jag få vara normal för en gångs skull.
Jag kan inte låta bli att fälla någon tår o tycka synd om mig själv.
Ville ligger ändå där inne i sin säng, sover o mår hur bra som helst.
Varför kan jag inte glädjas åt andra som får det som jag inte fick.
Det dom längtar efter har ju redan jag.
Varför kan jag då inte sluta tänka på det, tänka på det jag inte fick o istället tänka på det otroligt fina jag har. Varför?
Ställde mig oxå frågan idag ifall Grattis va bra eller dåligt då Ville föddes. Jag minns att jag då tänkte både och. Jag hade ju blivit mamma o jag födde en fin son, men jag visste han han va dålig, han föddes för tidigt, alldeles för tidigt. O folk grattade, va fan grattade dom för? -Han kan ju för fan dö, det va inte såhär det skulle bli.
Grattis, vadå grattis.
ibland blir jag överrumplad av alla känslor som finns kvar efter den tiden. Känslor som aldrig riktigt kom då.
Kommer jag nånsin få det alla andra får som jag inte fick?
SLuta, sluta tänka så. Du har redan något så otroligt fint.

Julkalender 2011

Sitter o kollar igenom avsnitten av årets julkalender. Verkar helt okej faktiskt.
Men inget slår åren 1995 o 1996, sen fanns det en del andra som oxå har varit bra enligt mig.
Ville sitter här han med, men snart dags för honom att sova. Idag har vi testat spaghetti o köttfärssås. Det slank ner fint. På morgonen va vi o fotade Villeman, ska bli kul att ha lite proffsiga bilder på Ville.
Sådär ja, nu somnade han visst.
lagt honom i sängen o där sussar han nu sött ;-).
Idag frågade jag en jurist student om jag hade gjort nåt fel eller olagligt med att skriva exakt varför jag fick sluta på AD-plast, men nej, det har jag inte. Men man ska inte använda privata namn o det har jag aldrig gjort. För enligt företaget så skulle dom polisanmäla mig för förtal. Men det värtsa är inte det utan att jag fick reda på det av min sambo istället för dom själva. Företaget hade alltså skickat ett mail till min sambo där det stod att dom övervägde att polisanmäla mig, dom ville alltså polisanmäla mig föt att jag skrivit sanningen. Jag blir så arg. Det är därför jag skriver det här, för då får man ur sig lite ilska.
Ha det bra!
/Manda

Söndag kväll

Sitter här med datorn framför mig, som så många andra gånger, men jag vet inte vad jag ska skriva om.
Jag måste hitta nåt att göra, trivs inte alls med dessa NEO kilon. Men vad ska man göra, o gör jag det själv kommer det bli ett par gånger, sen är det tråkigt. Måste ha nån som peppar mig, o någon som jag kan peppa. Egentligen så älskar jag att träna o svettas, men det är ju det att jag tröttnar om jag gör det själv..
Snälla hjälp mig :-)
Ville väger förresten nu hela 7 kg, o hade dragit iväg med längden på hela 61 cm. :-)
/Manda

RSS 2.0