50 kr.

Jag blev mest irriterad över att grannen oroar sig
o lägger sig i lite för mycket. Men nu när jag.fått reda på att kallvatten inte är särskilt dyrt blir jag ännu mer irriterad över att hon ännu en gång inte tar reda på fakta innan hon klagar o lägger näsan i blöt.

Att fylla våran pool kostade ca 50 riksdaler ;-). Haha.

Jag borde inte bry mig om henne, men det är jäkligt svårt när vi blir smutskastade.

irritationsmoment

Vi vet att det är många som är duktiga på att lägga sig i. Även jag själv. Men jag håller mig till vänner o familj o gör det för att jag bryr mig om eller för att jag tycker något är fel.

Men när folk lägger sig i människor de inte ens känner för saker de inte har med o göra. Ja då blir man ganska irriterad. O jag har sagt ifrån. Men det hjälper tydligen inte.

Vi har nyligen tagit o plockat ner poolen Vi hade här ute på gräsmattan. O som alla säkert förstår så blev det ett märke. Detta verkar hon ha väldigt ont av då hon skrivit om det på sin blogg med foton. Hon hoppas att gräset växer fram igen innan vinter -gräsmattan hon aldrig använder- o så hoppas hon att den höga vattenräkningen gör det värt vart enda öre -en vattenräkning hon inte ser eller betalar-.

Kan ni förstå att man blir irriterad.

Ja ja, hon verkar då inte ha mycket mer för sig än att oroa sig eller tycka väldigt mycket om människor hon inte känner. Hon gör det säkert bara för att irritera o ja, hon lyckas.

morgonstund har guld i mun?

Vaknade o va trött o grinig, gav mig på Kribbe lite innan han.åkte. Ja ja, han förstår förhoppningsvis att jag älskar honom ändå, trotts hans ibland dåliga planering o kassa minne. :-)


Det är ofta jag tänker på dagen då Max föddes. Tänk vilken tur vi hade.
Kribbe sattes sig runt lunch i bilen i nåt som snart skulle bli snöstorm. Strax efter Jönköping körde han om en lastbil o fick sladd. Allt gick bra som.tur va. Strax efter det gick jag reda på att jag skulle ner till.förlossningen o få "stopp medicin". Jag va inte öppen eller så, men hade lite sammandragningar o en liten blödning. Hon satte nålen o pang. Mega värkar. Alltså det går inte beskriva den smärtan jag hade. Ni som fött barn kanske kan förstå. Visst, jag slapp ligga o ha ont o många timmar. Men när nu allt ska ske inom två timmar så gör det satans ont. Två timmar senare kommer Max till världen. Kribbe kom som i sista stund kändes det som.


Vilka barn vi har. Vi är så stolta över er.




Dejt

Igår kväll hade vi möjlighet att va lite för oss själva jag o barnens pappa.. Min syster kom hit o passade barnen o vi åkte iväg i åt på bambu. Gott va det, o mätta blev vi.
Vi åkte iväg o kunde äntligen va oss själva en stund. Ändå satt vi o prata om vad barnen behöver för nya vinterkläder, kanske en Ullareds resa. O jag kunde inte låta bli att skicka ett sms till min syster o fråga -Hur går det?
Men ja, vi är ju föräldrar o inte ens när vi är ensamma kan det frångå oss. :-).

Hur som helst så hade vi några trevliga timmar tillsammans. Om det inte vore för familjen bredvid vars dotter tittade på film o spelade spel på sin mamma eller pappas iPhone så hade det varit ännu trevligare. Visst, när vi varit ute o käkat o Ville har blivit otålig så har han också fått tittat på film på våra mobiler. Men vi vet iaf vart volymknappen sitter. Det va väldigt irriterande. o ni alla vet säkert att höga mobil ljud inte är särskilt härligt i öronen. Ja ja, precis innan vi tänkt säga till så sänkte dom lite iaf o vi va snart färdiga för att gå.

Vi har själva två barn, men går man på restaurang med sina barn får man allt visa lite
er respekt.

sen sommar

Semestern har varit bra o jag har njutit för fullt. Nästa sommar lär jag inte ha någon semester om jag lyckats skaffa mig ett jobb. O det hoppas vi ju på.

Under semestern har vi varit hemma i Gislaved o några dags utflykter så som high chaparral ett ental gånger, badat vid finska viken o skojat på Halmstad äventyrsland. Första semester veckan kom Timo ner från övik/Husum o det blev en riktigt glad överraskning för Ville som är väldigt glad i sin gudfar.

Lägenheten funkar bra. Men jag kan inte låta bli att drömma o längta efter vårt eget. Grannen här är däremot nåt riktigt speciellt. Hon kommer med massa anklagelser mot oss o sen får hon sig själv att låta som ett offer. Ja ja, sånt är livet o det är mest synd om grannen själv som förmodligen är väldigt ensam.

Pojkarna växer o mår bra. Ville är snart 2,5 o en riktig buse. Max han är snart 1 o även om han fyller i december så går tiden så sjukt fort. Han har dock ett litet fel på sitt lilla hjärta. Ett litet hål som gör att det läcker från ena sidan till den andra. Inget som stör honom men som ändå kollas upp med jämna mellanrum.
Dom är helt enkelt helt fantastiska.

RSS 2.0