Vackra ögon..

Våran lilla Max gjorde alldeles nyss sin sista ögonundersökningen ä. Det ser alltså bra ut. Däremot ska vi låta Birgitta (ögonläkaren) titta på honom när han är 2,5 år precis som vi tänkt med Ville nu till hösten. snart snart snart..

Snart..

Ibland mår man bra o är bara så stolt över att vara mamma till två prematur pojkar. O ibland är det bara väldigt jobbigt att veta att man är mamma till två sjuka pojkar. Vad gäller Ville så tänker man inte på att han är sjuk. Men han har ju varit liten o sjuk. Det är mer påtagligt med Max som är mitt uppe i att bli så pass stark o frisk att han ska kunna åka med med oss :-). O det går bra. Han har nu varit utan syrgas i över ett dygn. Så imon plockar vi bort gasflaskan från sängen o bort med övervakningen. Dock ska han ha den en liten stund på onsdag efter ögonundersökningen o kanske på fredag efter vaccinationen eftersom vi vet att han blir väldigt trött efter dessa saker..

Feb. 24, 2013

Just nu är det jobbigt, jobbigare än någonsin att vara här uppe själv. Kribbe o Ville va här torsdag-fredag o jag saknar dom båda nåt så otroligt. Jag känner mig orkeslös, stressad o orolig. Behöver min familj..

V.R.E

När dagen är tung och livet känns kallt är det svårt att se en mening med allt. Så ensamt det är att bära en sorg. Men bördan kan lätta med andras försorg. För tankar kan värma och ord göra gott. En blick kan berätta att någon förstått. Så känn att du har ett stöd i mig. För det ska du veta - jag tänker på dig!

denna dag

Det går inte en dag utan att jag tänker på hur det hade varit om förlossningen inte startat den kvällen i december. Otroligt jobbigt. Kan inte dessa tankar bara försvinna. Kan jag inte bara få acceptera.

Snart kommer Viktoria o Frans. o senare idag kommer våran bvc sköterska o hälsar på.


Trött tröttare tröttast

bara lite till..

Idag drog vi sonden. Vilket betyder att endast syrgasen återstår. Hoppas det går fort nu, för nu längtar vi hem till resten av familjen som väntar på oss.

Just nu ligger vi o ska sova. Max ligger o knorrar på sitt egna lilla vis.
Det gjordes förresten ett innannigårhem ultraljud på hjärnan i fredags. Inget som står o blöder utan bara lite restprodukter kvar. Ögonen ser bra ut oxå. Förmodligen bara en undersökning kvar. Hans ductus är ju dock fortfarande öppen. Men han mår inte dåligt av det. Så det blir koll på hjärtat om ca 2-3 månader igen..


Storebror hade sin 18 månaders (korrigerat) check nu igår. Fullt godkänd o över förväntan för en pojke som föddes så tidigt som 23+2. Ja för oss är han bara våran Ville. eller ja, bara o bara.. Världens mest fantastiska storebror som igår tog det stora steget o bajsade på pottan för första gången :-).









Feb. 12, 2013

Nu va vi borta från avdelningssalarna o inskrivna på det som kallas föräldraenheten. Vilket betyder att Max nu är min 24/7 :-). Första natten gick bra. Ovant, men bra. Sov några timmar sammanlagt iaf :-). O dessutom pratade vi idag lite smått om hemgång. Inte långt kvar nu :-). Syrgasen ska iaf bort innan.


Ekonomin fick sig en rejäl spark i höstas då jag blev sjukskriven o det. O det är ännu inte vad det brukar. Blir galen o får ont i magen så fort jag tänker på det. Drömmer mardrömmar om "Lyxfällan". Vad jag önskar att man slapp tänka ppt sånt här. Vi har nog att tänka på med en sjuk son o splittrad familj.

Feb. 11, 2013

Kom just tillbaka efter att ha lämnat Max på salen för natten..
Igår natt rullade de ut cpapen, den behövs inte mer :-). Dock lite syrgas (0,1 L/min). Men han är super duktig.
Idag 36+4 väger han 2710. O han har äntligen fattat det där med att amma o är jätte duktig.
Inga direkt mediciner kvar. Vitaminer o järn. O så urindrivande, men det är så lite kvar o snart har han.växt ur den :-)..

O till våren tar vi o flyttar. Sjukt jobbigt att just flytta. o igen dessutom..suck. Men det kommer nog bli bra. Haha, har inte ens sätt stället live men jag litar på min man..


god natt!

Feb. 10, 2013

Det är synd att ni inte tar vara på tiden.

så trött

Just nu känns allt bara Skit jobbigt. Vi står o stampar på samma ställe o det känns som att vi aldrig kommer härifrån.. O det där med att pumpa känns just nu så sjukt jobbigt o ut tjatat. Snart har två månader gått..

Jag vill bara krypa ihop under täcket o sova..

RSS 2.0