Lite smått från veckan..

Nu gick det iaf ett tag sen man skrev här sist.. O mkt har hänt, fast ändå inte..
Villr började ju jrångla med maten, ville inte riktigt äta ordentligt, o han är inte sjuk, han har nog bara tröttnat på att bara äta ersättning.. Så jag testade med lite pure av potatis o palsternacka o det verkade va uppskattat. nu äter han et lagon portion med rotfruktspure om dagen, en mindre med fruktpure o till frukost är det banangröt.. O där emellan allt o till kvällen får han lite ersättning. O än så länge funkar det bra.. Han äter mer o mer av pure maten o går upp i vikt..
På dagarna börjar det nog nu hända lite mer, vi har börjat röra oss mer fritt ute om man säger så.. Vi har tagit oss till öppna förskolan o i onsdags fick vi med oss Melissa o lilla Milla.. i Torsdags träffade vi Veronica o Holger, det blev en promenad o sen en sväng hemma hos oss. Mkt trevligt.. Idag va vi hemma hos Melissa o Milla o tjötade lite.. Men Ville va inte riktigt på humör..
Imon ska vi av till jönköping o neonatal mottagning för en liten check..
Vacker morgon..
Tjötar med pappa..
Holger o Ville är riktiga Moomin fans..
Sitter nästan helt själv.. ;P haha
Kolla in den magen ;)
/Manda


Sitter hemma..

Det är fredag o helg, men en fredag är som vilken dag som helst egentligen..



Idag har vi varit på bvc för att kontrollväga Ville som ju då har ätit sämre en vecka ungefär. Han har gått upp i vikt, inte så mkt, men ändå upp o bvc sköterskan va nöjd. Han har ju ätit väldigt mkt innan o därmed gått upp väldigt mkt så det är väl därför man reagerar. Jag hoppas han kommer tillbaka till gamla vanor snart iaf.
Vilkt idag: 5970 gram..

Imon ska vi till Värnamosjukhus en sväng, mamma, jag o Ville för att hälsa på o muntra upp min mormor som i måndags opererade sig, en ny höft kula blev det.. Operationen gick bra, men antar att det inte är så roligt att vara där själv..
Aj då, jag missade att ta bort blixten..
/Manda


Greys anatomy..

Dagen har gått fort, som alla andra dagar..
Ville fortsätter att vara gnällig när han äter, snart vänjer jag nog mig.. :-(
Idag har vi varit på finska föreningen, Ville umgicks med farmor o jag fick mig en massage, alltid lika välbehövligt. Hemma igen så kom faster Janina o hälsade på en snabbis..
Medans jag diskade o lagade mat va Ville inte alls glad.
Men man kan ju inte vara glad hela tiden..
Men man smälter när han är det..
Haromdagen fick Ville sig lite katrinplommon pure, vet dock inte ifall han gillat eller ej.. Hmm..
Han ser inte jätte imponerad ut..
Morgonmys..
Nu funkar kanal5 med.. Lovely.. perfekt tills säsongsstarten av Greys anatomy..
/Manda

God natt..

Tittade precis på dagens avsnitt av sjukhuset på tv3play.. O jag skrev ju innan att Elisabeth pratade skånska, men det gör hon nog inte, jag vet faktiskt inte alls vad det är för dialekt någon blandning av nåt.. Hon är dessutom avdelningschef..
Ja ja, rätt ska va rätt..
Ringde faktiskt barnakuten för en stund sen i och med att Ville äter så dåligt, det är precis som att det gör ont just då.. Idag har han dessutom sovit typ hela dagen.. hmm, det brukar inte lille herr ahlqvist göra.
Sköterskan jag pratade med tyckte jag skulle ge honom en alvedon o vänta tills imon o isf ringa barn mottagningen här hemma.. Vi får se..
Nehe, nu ska jag testa o se ifall lill mannen vill ha mat..
/Manda

Oktober, vackra oktober..

Vilket väder vi haft i början av oktober, stundvis har man kunnat gå i bara t-shirt..
Helt otroligt, det är ju ändå oktober..
Är nervös för den lille, tycker ju att han äter så mkt sämre, jag hoppas att han är inne i en mindre växt period eller att det är tänder på gång.. Han verkar ju inte sjuk, men jag är en hönsmamma.
Hoppas att jag inte alltid kommer att vara det, att jag nån gång kan släppa taget någorlunda..
Hna växer fortfarande, senaste bvc besöket resulterade i 55 cm o 5800 kg.
Mån-tors 19.00 på tv3 går ett program som heter sjukhuse, för er som inte sett det ännu så är det denna säsongen på US i Linköping.. O där är såklart neonatal avdelningen med.. Elisabeth som jag har för mig är medicinsktansvarig på neo får man följa där. Henne minns vi mer än väl..
Man hade nån gång i veckan läkarsamtal för att checka av o prata om vad spm väntas osv..
Vi minns hennes skånska dialekt som blev lite konstig när man befann sig i linköping o östgöta dialekt.
Men iaf.. Hon frågade oss hur vi mådde o vad vi tänkte. Vi kom fram till att vi gick runt o va oroliga, men det va inget vi pratade med varandra om. För detta vi va oroliga över pratar man inte riktigt om. Hon frågade rakt ut (eftersom hon o många andra läkare på neo är fruktansvärt raka)
-Är ni oroliga för att han ska dö?
Jag kan fortfarande höra hennes röst säga just den meningen.
O vi erkände för varandra o för oss själva att det va mkt detta som vi va oroliga över.
Då svarade Elisabeth.
-Det kommer han inte göra.
O jag minns hur ställd jag blev.. Jag trodde nästan ett tag, eller jag kunde inte riktigt förstå att han skulle få följa med oss hem tillslut. Men det fick han ju.. :)
Känner mig hemsk att jag faktiskt tänkte så..
Jag kommer på mig själv när jag träffar folk att jag pratar, pratar, pratar o pratar.
Träffar ju inge mer på dagarna än Villeman.o honom pratar jag ju inte med på det sättet. Jag behöver komma ut o träffa andra.. Men vågar ju inte riktigt, o våran bvc gupp upphörde. Ville har visserligen redan varit lite förkyld o vi har varit hemma i snart två månader, men nu är det höst o med hösten kommer RS. Bläää.
När det är såhär önskar man att det varit annorlunda. Men jag är glad att jag har Villes pappa, hur skulle det annars gå med att handla om jag inte ska ta med mig honom. Jag kan ju inte heller lämna honom ensam hemma o inte heller knyta fast honom runt en stolpe. Men Ville hade inte varit Ville utan denna resa :)..
Memories..
/Manda

Äntligen..

Nu har vi internet.. ett snabbt sådant med..
skönt. Ska försöka bli bättre med det här bloggandet oxå..
Ville sitter o tuggar på sin hand i baby sittern.. Han är nog både hungrig o kliig..
Vi tror nämligen att dey kan va tänder på g då han är gnällig gånger 100 jämfört med annars, napp eller hand i munnen konstant.. förutom när han sover..  Hans bajs är som tuggumi o så dreglar han.. haha..
Spännande, men vi får se, än så länge kan jag inte känna eller se nåt..
Nu ska jag börja med maten o Ville ska få mat av sin pappi..
Memories..
/Manda

RSS 2.0