Julkalender 2011

Sitter o kollar igenom avsnitten av årets julkalender. Verkar helt okej faktiskt.
Men inget slår åren 1995 o 1996, sen fanns det en del andra som oxå har varit bra enligt mig.
Ville sitter här han med, men snart dags för honom att sova. Idag har vi testat spaghetti o köttfärssås. Det slank ner fint. På morgonen va vi o fotade Villeman, ska bli kul att ha lite proffsiga bilder på Ville.
Sådär ja, nu somnade han visst.
lagt honom i sängen o där sussar han nu sött ;-).
Idag frågade jag en jurist student om jag hade gjort nåt fel eller olagligt med att skriva exakt varför jag fick sluta på AD-plast, men nej, det har jag inte. Men man ska inte använda privata namn o det har jag aldrig gjort. För enligt företaget så skulle dom polisanmäla mig för förtal. Men det värtsa är inte det utan att jag fick reda på det av min sambo istället för dom själva. Företaget hade alltså skickat ett mail till min sambo där det stod att dom övervägde att polisanmäla mig, dom ville alltså polisanmäla mig föt att jag skrivit sanningen. Jag blir så arg. Det är därför jag skriver det här, för då får man ur sig lite ilska.
Ha det bra!
/Manda

Kommentarer
Postat av: ida

Hej, har läst din blogg sporadiskt och tycker det är skönt att se att det blev så bra med lille Ville.

Jag har lite frågor ang ditt jobb då jag inte riktigt får någon klarhet i om du tyckte om det eller inte eller om du bara ville ha ett jobb, vilket som helst.

Ville du jobba kvar där? Trivdes du bra med det jobbet och den typen av arbete? Eller varför skriver du så mycket om det jobbet osv?

Jag tror man måste tycka om sitt jobb för att göra ett bra jobb.



Nu är jag inte alls insatt i ditt fall men om man är provanställd så är det ju "på prov" & om företaget tycker man gör ett bra jobb så vill de antagligen satsa på dig som annställd och ge en fast anställning. Alla passar ju inte inom alla yrken.

/Ida

2011-12-08 @ 19:42:38
Postat av: Amanda

Hej Ida.

Jag visste inte vart jag skulle svara så jag gör det här..

Jo det är såhär att jag hade en visstidsanställning, finns inget som heter provanställning, o i januari februari, minns inte exakt datum då gick jag iaf till personalansvarig på ad-plast o berättade att jag va gravid. Då svarade hon -Då kan du inte vara kvar efter den 1april för vi vill bara utbilda folk på längre sikt, men efter din mammaledighet så kanske vi har jobb till dig.

Alltså så blev jag diskriminerad. O jag skrev om detta på min blogg. o för någon vecka sen fick min sambo ett mail av chefen på detta företag. Där stod det att dom övervägde att polisanmäla mig för förtal om företaget, dom säger alltså+ att jag ljuger o att jag skulle ha slutat då den 1 april ändå. Men det va inte vad jag fick som svar. Jag hörde alltså ingenting om att jag ändå skulle sluta 1 april. Utan det svar jag fick va att jag slutar då pga att jag va gravid o att dom bara utbildar folk på längre sikt.

Kanske ett lite rörigt svar, men hoppas du förstår.



/Amanda

2011-12-09 @ 11:04:50
URL: http://villesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0