Måndag gör jag ingenting.

Idag har vi varit hos Ville två gånger (än så länge). Jag känner mig ofta dålig o önskar jag va hos honom hela tiden, men det skulle jag inte orka. Det är härligt att se honom men också väldigt jobbigt mentalt..
  Idag har vi inte gjort mkt på eftermiddagen, vi låg i en storgunga ute på gården i solen, härligt att göra ingenting ibland :).
 
Jag känner ORO, LYCKA och SORG...även AVUNDSJUKA..
  Hela tiden är jag OROlig för min lilla pojk. Som ligger där med alla slangar när han egentligen borde ligga i magen. Därav SORGen att inte få uppleva resten av graviditeten. Men det är LYCKA att höra från barnläkarn att han mår så pass bra ändå, det som händer med honom är liksom inga konstiga saker eftersom han är så omogen. AVUNDSJUKA när man ser andra gravida eller andra med sina små i famnen..

Idag pratade vi med Barnläkarn Carin, som bara sa positiva saker om Lille Ville. Såklart kan fortfarande vad som helst hända, men det är ändå lugnande att höra att han klarar sig så fint. O vi alla är ganska overens om att beräkningen 5 augusti som vi fick på UL är fel, han skulle nog komma som vi räknat först, den 26 juli. Visst det är bara 11 dagar emellan, men det är stor skillnad på dom små..
  O förresten så skrev jag fel innan. Var 12 timma höjer dom dosen mat, o snart är dom uppe i den fulla dosen. Som såklart kommer höjas hela tiden efter hur han växer. Nåt som jag är så farscinerad över är hans hår på huvudet, det växer som bara den o det är mörk, precis som sin pappa, för mamma är ju blond just nu :). Han har dessutom nu ökat i vikt så att han väger över sin födelsevikt. Nu väger han 705g o när han föddes 696g. Idag eller imon ska det göras nytt UL på hans hjärta för att se om hans duktus drar ihop sig eller ifall det måste behandlas. Duktus betyder gång på latin o är en gång i hjärtat som barn har när dom ligger i magen då dom inte andas syre utan får sire genom navelsträngen. Denna försvinner automatiskt på ett fullgånget barn, men inte alltid på en Preemi (prematurbarn). O då behandlar man det med nåt som för oss typ är ipren, för att den ska dra ihop sig. Till detta måste man också göra ett UL på hjärnan, för att kolla så där inte finns nån blödning, det kollade dom i fredags o än så länge ingen hjärnblödning, men dom gör ett UL till för att ha färska bilder så att säga.

Stötta forskning av prematurbarn genom att köpa Prematurbandet, mamma har köpt varsitt till oss, Tack!
http://www.pytteliten.net/sv/preterm-birth-awareness-ribbon/
Finns även ett superfint halsband :)





Villeman tycker om att hålla hårt om pappas finger <3

/Manda

Kommentarer
Postat av: Mathilda

söt bebissss <3

2011-04-19 @ 10:45:27
URL: http://mathielicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0