Inskolning, nytt jobb och snart vår.

Jag visste innerst inne att allt skulle lösa sig. Även om det ibland kommit en del motvind så har vi hela tiden jobbat oss förbi det och vi har lyckats. Vi är ännu inte riktigt där men på väldigt god väg i alla fall.

Idag är inskolningens andra dag och för Max går det fint. Det är jag som kan tycka att det känns lite jobbigt, för mig o resten av familjen är han ju minstingen. Men så lär det nog va länge och kanske föralltid.

Igår kväll va en svår prövning för mig. Jag lämnade kontrollen för hem o barn över till Kribbe och åkte för att arbeta. Första gången på nästan 3 år. Allt gick super. Och lekrummet va till och med städat när jag kom hem. Det kommer bli lite pill o pussel med förskolan och mitt jobb. Men i slutändan kommer det nog vara värt det. Och snart har jag färdiga scheman vilket gör det lättare. Vi som familj kommer kanske inte ses lika mycket som innan, men vi får ta igen det och umgås extra de gånger vi alla är lediga ihop. Detta kommer bli bra, trotts att man ibland känner tvärtom. Kanske inget konstigt, jag är ju så van vid att vara hemma o sköta allt.

Snart är det vår på riktigt. Nu är mars äntligen här och snart är det påsk. Underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0