Dec. 18, 2012

Det verkar som att det blev många missförstånd dagen då jag åkte in..


Jag va på min vanliga kontroll i Värnamo vilket visade att livmodertappen va lite kortare än veckan innan o jag blev inlagd i Linköping i förebyggande syfte liksom. INGET vatten hade gått o jag har INGA värkar. Förlossningen va alltså INTE igång den 13 november. O inte alls förens den 4 december runt 17.00. O då vet vi inte riktigt vad som hände. Jag tänker att det va undersökningen tidigare samma dag som satte igång allt. Men men. Det spelar ju ingen roll nu.


Max är idag två veckor o vägde igår 1155 gram o va 37.5 cm lång. Han är mkt piggare o nu börjar syrgasen äntligen gå neråt. Jag ska banne mig bli läkare. I några dagar har jag frågat om dom ska ta bort de såkallade puffarna på cpapen då jag vet att dom innan.gjort att han blivit så uppblåst om magen. Vilket.gör det lite svårare att andas och att bajsa. I förrgår så tog en av läkarna äntligen bort puffarna plus att han sänkte trycket på cpapen.. O vad hände? Jo luften försvann han bajsade o man kunde sänka syrgasen avsevärt.. :-).


Jag tycker väldigt mkt om att jobba inom omsorgen.. Men jag.måste erkänna att jag nuförtiden fått andra tankar.. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0